דף הבית » מה קורה? » יד ושם: אנדרטה לזכר השואה

יד ושם: אנדרטה לזכר השואה

צרו איתנו קשר

יד ושם: אנדרטה לזכר השואה

יד ושם: אנדרטה לזכר השואה

יד ושם היא אנדרטה לזכר קורבנות השואה, הממוקמת בירושלים, ישראל. הוא הוקם בשנת 1953 על ידי הכנסת, הפרלמנט הישראלי, כדרך לזכור ולהוקיר את מיליוני היהודים שנהרגו בשואה. יד ושם הוא האנדרטה והמוזיאון הגדולים בעולם לשואה, והוא משמש כתזכורת לזוועות השואה ומחווה לאלו שסבלו ומתו.

תולדות יד ושם

יד ושם נוסד בשנת 1953 על ידי הכנסת, הפרלמנט הישראלי. השם יד ושם לקוח מישעיהו ל"ו, ה', שבו נאמר "ויבנו את החורבות הישנות, הקימו את השממות הקודמות, ותקנו את הערים החורבות, שוממות דורות רבים". מטרת יד ושם היא לזכור ולהוקיר את מיליוני היהודים שנהרגו בשואה. יד ושם ממוקם בהר הזיכרון בירושלים. האתר כולל מוזיאון, ספרייה, מכון מחקר ואנדרטה לזכר קורבנות השואה. המוזיאון כולל מגוון תערוכות, לרבות תצלומים, חפצים וסיפורים אישיים של מי שנפגעו מהשואה. הספרייה מכילה ספרים, מסמכים וחומרים נוספים הקשורים לשואה. מכון המחקר מוקדש לחקר תולדות השואה וקורבנותיה.

משמעותו של יד ושם

יד ושם הוא אתר חשוב מסיבות רבות. הוא משמש כתזכורת לזוועות השואה ומחווה לאלו שסבלו ומתו. זהו גם מקום חינוך, בו יוכלו המבקרים ללמוד על תולדות השואה וקורבנותיה. יד ושם הוא גם מקום של ריפוי, שבו יכולים הניצולים ובני משפחותיהם לבוא לזכור ולכבד את אלה שאבדו. יד ושם הוא גם מקום של תקווה. זוהי תזכורת לכך שלעולם אסור לעולם לשכוח את זוועות השואה ועליו לפעול כדי למנוע ממעשי זוועה כאלה להתרחש שוב. יד ושם הוא מקום זיכרון, בו יכולים המבקרים לחלוק כבוד לקורבנות השואה וללמוד על חשיבות הסובלנות וההבנה.

ביקור ביד ושם

יד ושם פתוח לקהל הרחב וניתן לבקר בו. המבקרים יכולים לחקור את המוזיאון, הספרייה ומכון המחקר, כמו גם את האנדרטה לזכר קורבנות השואה. יש גם סיורים מודרכים המספקים מבט מעמיק על ההיסטוריה של השואה וקורבנותיה. יד ושם הוא אתר חשוב לכל מי שמעוניין ללמוד עוד על השואה ועל קורבנותיה. זהו מקום של זיכרון, חינוך ותקווה, והוא משמש תזכורת לחשיבות הסובלנות וההבנה. למידע נוסף על יד ושם, בקר ב-YouTube .

נקודות עיקריות:

  • יד ושם היא אנדרטה לזכר קורבנות השואה, הממוקמת בירושלים, ישראל.
  • יד ושם נוסד בשנת 1953 על ידי הכנסת, הפרלמנט הישראלי.
  • יד ושם הוא אתר חשוב מסיבות רבות, כולל זיכרון, חינוך ותקווה.
  • יד ושם פתוח לקהל הרחב וניתן לבקר בו.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

    דילוג לתוכן