דף הבית » מתי » טטנוס: באיזו תדירות כדאי להתחסן?

טטנוס: באיזו תדירות כדאי להתחסן?

צרו איתנו קשר

טטנוס: באיזו תדירות כדאי להתחסן?

מה זה טטנוס?

טטנוס הוא זיהום חיידקי חמור הנגרם על ידי החיידק Clostridium tetani. זה מכונה בדרך כלל נעילה מכיוון שהוא יכול לגרום להתכווצויות שרירים קשות בלסת ובצוואר. טטנוס יכול גם לגרום לנוקשות בבטן, בזרועות וברגליים. במקרים חמורים זה יכול להוביל לכשל נשימתי ואף למוות. החיידקים הגורמים לטטנוס נמצאים באדמה, אבק וצואה של בעלי חיים. הם נכנסים לגוף דרך חתכים, שריטות או פצעי ניקוב. טטנוס אינו מדבק, כלומר לא ניתן להפיץ אותו מאדם לאדם.

מהם התסמינים של טטנוס?

הסימפטומים של טטנוס מופיעים בדרך כלל תוך שלושה עד 21 ימים לאחר כניסת החיידקים לגוף. התסמינים השכיחים כוללים: – התכווצויות שרירים בלסת ובצוואר- נוקשות בבטן, בזרועות וברגליים- קושי בבליעה- חום- הזעה- לחץ דם גבוה- דופק מהיר

כיצד מאבחנים טטנוס?

טטנוס מאובחן על סמך בדיקה גופנית וסקירה של ההיסטוריה הרפואית של המטופל. רופא עשוי גם להזמין בדיקות דם כדי לאשר את האבחנה.

כיצד מטפלים בטטנוס?

טטנוס מטופל באנטיביוטיקה כדי להרוג את החיידקים ובחיסון נגד טטנוס למניעת זיהום נוסף. במקרים חמורים, ייתכן שיהיה צורך לאשפז מטופל ולקבל טיפול תומך, כגון סיוע בנשימה ומשככי שרירים.

כיצד ניתן למנוע טטנוס?

הדרך הטובה ביותר למנוע טטנוס היא להתחסן. חיסון הטטנוס ניתן בדרך כלל כחלק מחיסון דיפתריה-טטנוס- שעלת (DTaP). חיסון DTaP מומלץ לכל הילדים והמבוגרים. מבוגרים צריכים לקבל זריקת דחף של חיסון טטנוס כל 10 שנים. אנשים שנמצאים בסיכון גבוה לחשיפה לטטנוס, כמו עובדי שירותי בריאות, צריכים לקבל זריקת דחף כל חמש שנים. בנוסף להתחסנות, אתה יכול גם להפחית את הסיכון לטטנוס על ידי שמירה על היגיינה טובה. זה כולל שטיפת ידיים באופן קבוע, ניקוי וכיסוי חתכים ושריטות, והימנעות ממגע עם אדמה, אבק וצואה של בעלי חיים.

סיכום

טטנוס הוא זיהום חיידקי חמור שעלול לגרום להתכווצויות שרירים חמורות ואף למוות. הדרך הטובה ביותר למנוע טטנוס היא להתחסן. מבוגרים צריכים לקבל זריקת דחף של חיסון טטנוס כל 10 שנים, ואנשים בסיכון גבוה לחשיפה צריכים לקבל זריקת דחף כל חמש שנים. בנוסף להתחסנות, אתה יכול גם להפחית את הסיכון לטטנוס על ידי שמירה על היגיינה טובה.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

    דילוג לתוכן