דף הבית » חדש » חומצה פולית: כמה זמן לפני ההריון?

חומצה פולית: כמה זמן לפני ההריון?

צרו איתנו קשר

חומצה פולית: כמה זמן לפני ההריון?

חומצה פולית: מה זה ולמה זה חשוב?

חומצה פולית, הידועה גם בשם ויטמין B9, היא חומר תזונה חיוני לנשים בהריון. היא מסייעת במניעת מומים מולדים במוחו ובעמוד השדרה של התינוק, וכן חשובה להתפתחות הלב ואיברים נוספים של התינוק. חומצה פולית נמצאת במזונות רבים, כולל ירקות ירוקים עליים, קטניות ודגנים מועשרים. זה זמין גם בצורת תוספת.

כמה חומצה פולית אני צריך לקחת?

הכמות היומית המומלצת של חומצה פולית לנשים בהריון היא 400 מיקרוגרם (מק"ג). כמות זו ניתן להשיג באמצעות שילוב של תזונה ותוספי מזון. חשוב לציין שכמות החומצה הפולית הדרושה עולה ככל שההריון מתקדם.

כמה זמן לפני ההריון כדאי לי להתחיל לקחת חומצה פולית?

מומלץ לנשים להתחיל ליטול חומצה פולית לפחות חודש לפני הכניסה להריון. הסיבה לכך היא שהצינור העצבי, שהופך למוחו ולעמוד השדרה של התינוק, מתחיל להיווצר בשבועות הראשונים להריון, עוד לפני שנשים רבות יודעות שהן בהריון. נטילת חומצה פולית לפני ובמהלך הריון מוקדם יכולה לעזור להפחית את הסיכון למומים מולדים.

האם ישנם סיכונים הקשורים בנטילת יותר מדי חומצה פולית?

נטילת יותר מדי חומצה פולית יכולה להסוות מחסור בוויטמין B12, שעלול להוביל לאנמיה. חשוב לדבר עם הרופא שלך לגבי הכמות הנכונה של חומצה פולית עבורך.

השוואה מהירה

מֵזִין כמות יומית מומלצת
חומצה פולית 400 מק"ג

שאלות ותשובות

ש: האם אני יכול לקחת חומצה פולית בזמן הנקה?

ת: כן, מומלץ לנשים מניקות לקחת 400 מק"ג חומצה פולית מדי יום.

ש: האם אני יכול לקחת חומצה פולית אם אני לא בהריון?

ת: כן, מומלץ לכל הנשים בגיל הפוריות לקחת 400 מק"ג חומצה פולית מדי יום, גם אם הן לא בהריון.

ש: האם זה בטוח לקחת יותר מ-400 מק"ג חומצה פולית?

ת: לא מומלץ ליטול יותר מ-400 מק"ג חומצה פולית ביום. נטילת יותר מדי חומצה פולית יכולה להסוות מחסור בוויטמין B12, שעלול להוביל לאנמיה.

סיכום

חומצה פולית היא חומר תזונה חיוני לנשים בהריון. היא מסייעת במניעת מומים מולדים במוחו ובעמוד השדרה של התינוק, וכן חשובה להתפתחות הלב ואיברים נוספים של התינוק. הכמות היומית המומלצת של חומצה פולית לנשים בהריון היא 400 מיקרוגרם (מק"ג). מומלץ לנשים להתחיל ליטול חומצה פולית לפחות חודש לפני הכניסה להריון. נטילת יותר מדי חומצה פולית יכולה להסוות מחסור בוויטמין B12, שעלול להוביל לאנמיה. חשוב לדבר עם הרופא שלך לגבי הכמות הנכונה של חומצה פולית עבורך.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

    דילוג לתוכן