דף הבית » מה קורה? » הבנת התוצאות של בדיקת PAP

הבנת התוצאות של בדיקת PAP

צרו איתנו קשר

הבנת התוצאות של בדיקת PAP

מהו מבחן PAP?

בדיקת PAP, המכונה גם בדיקת פאפ, היא בדיקת סקר לסרטן צוואר הרחם. מדובר בהליך פשוט הכולל לקיחת דגימה של תאים מצוואר הרחם ובדיקתם במיקרוסקופ. הבדיקה יכולה לזהות שינויים בתאים שעלולים להעיד על נוכחות סרטן או תאים טרום סרטניים.

למי כדאי לעבור מבחן PAP?

המכללה האמריקאית למיילדות וגינקולוגים (ACOG) ממליץ לכל הנשים בין הגילאים 21 ל-65 לעבור בדיקת PAP כל שלוש שנים. נשים שנמצאות בסיכון גבוה יותר לחלות בסרטן צוואר הרחם, כגון אלו שיש להן HIV או מערכת חיסונית מוחלשת, עשויות להיות צריכות להיבדק לעתים קרובות יותר.

מה משמעות התוצאות?

התוצאות של בדיקת PAP יכולות להיות תקינות או חריגות. תוצאה תקינה פירושה שהתאים שנלקחו מצוואר הרחם נראים תקינים ואין עדות לסרטן או לתאים טרום סרטניים. תוצאה חריגה פירושה שהתאים שנלקחו מצוואר הרחם נראים לא תקינים ועשויים להעיד על נוכחות של סרטן או תאים טרום סרטניים.

מה קורה לאחר תוצאה חריגה?

אם התוצאות של בדיקת PAP אינן תקינות, בדרך כלל מומלץ לבצע בדיקות נוספות. זה עשוי לכלול קולפוסקופיה, שהיא הליך המשתמש במכשיר מגדלת כדי להסתכל מקרוב יותר על צוואר הרחם. ניתן גם לבצע ביופסיה כדי להסיר דגימת רקמה מצוואר הרחם לבדיקה נוספת.

מהן אפשרויות הטיפול?

אם תוצאות בדיקת PAP או בדיקות אחרות מצביעות על נוכחות של סרטן או תאים טרום סרטניים, ניתן להמליץ על טיפול. אפשרויות הטיפול עשויות לכלול ניתוח, הקרנות וכימותרפיה. סוג הטיפול המומלץ יהיה תלוי בשלב הסרטן ובגורמים נוספים.

סיכום

בדיקת PAP היא בדיקת סקר פשוטה ויעילה לסרטן צוואר הרחם. מומלץ לכל הנשים בין הגילאים 21 ל-65 לעבור בדיקת PAP כל שלוש שנים. אם התוצאות של בדיקת PAP אינן תקינות, ניתן להמליץ על בדיקות וטיפול נוספים. למידע נוסף, בקר ביוטיוב או בוויקיפדיה .

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

    דילוג לתוכן