דף הבית » חדש » בדיקת שתן STD: כמה זמן לוקחות התוצאות

בדיקת שתן STD: כמה זמן לוקחות התוצאות

צרו איתנו קשר

בדיקת שתן STD: כמה זמן לוקחות התוצאות

בדיקת שתן STD: כמה זמן לוקחות התוצאות

מחלות המועברות במגע מיני (STD) מהוות דאגה בריאותית רצינית, וחשוב להיבדק אם אתה חושב שאולי נחשפת. בדיקות שתן הן דרך נפוצה לאיתור מחלות מין, והן משמשות לעתים קרובות בשילוב עם בדיקות אחרות. אבל כמה זמן לוקח לקבל תוצאות מבדיקת שתן למחלת מין?

סוגי בדיקות שתן STD

ישנם מספר סוגים של בדיקות שתן STD. הסוג הנפוץ ביותר הוא בדיקת הגברה של חומצת גרעין (NAAT). בדיקה זו מחפשת את החומר הגנטי של ה-STD. זה מאוד מדויק ויכול לזהות אפילו כמויות קטנות של הנגיף או החיידק. סוג אחר של בדיקה הוא אנזים immunoassay (EIA). בדיקה זו מחפשת נוגדנים שהגוף מייצר בתגובה לזיהום. זה לא מדויק כמו ה-NAAT, אבל זה יכול לזהות זיהומים בני יותר מכמה שבועות.

כמה זמן לוקח להגיע לתוצאות?

משך הזמן שלוקח לקבל תוצאות מבדיקת שתן למחלת מין תלויה בסוג הבדיקה שבה נעשה שימוש. עבור NAAT, התוצאות יכולות להיות זמינות בדרך כלל תוך מספר ימים. עבור EIA, התוצאות יכולות להימשך עד שבוע.

למה לצפות לאחר הבדיקה

אם תוצאות הבדיקה שלך יחזרו חיוביות, הרופא שלך ימליץ על בדיקות נוספות כדי לאשר את האבחנה. זה עשוי לכלול בדיקת דם או בדיקת ספוגית. בהתאם לסוג ה-STD, הרופא שלך עשוי גם להמליץ על טיפול. אם תוצאות הבדיקה שלך חוזרות שליליות, חשוב לזכור שזה לא בהכרח אומר שאין לך STD. אפשר להיות עם STD ועדיין לקבל תוצאת בדיקה שלילית.

השוואה מהירה

סוג בדיקה זמן לתוצאות
בדיקת הגברה של חומצת גרעין (NAAT) כמה ימים
בדיקת אנזים אימונו (EIA) עד שבוע

לסיכום, חשוב להיבדק למחלות מין אם אתה חושב שאולי נחשפת. בדיקות שתן הן דרך נפוצה לאיתור מחלות מין, והן יכולות לספק תוצאות תוך מספר ימים עבור NAAT או עד שבוע עבור EIA. אם התוצאות שלך יחזרו חיוביות, הרופא שלך ימליץ על המשך בדיקות וטיפול. אם התוצאות שלך חוזרות שליליות, חשוב לזכור שזה לא בהכרח אומר שאין לך STD.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

    דילוג לתוכן