דף הבית » מה קורה? » בדיקת שתן של כלמידיה: כמה זמן לוקחות התוצאות

בדיקת שתן של כלמידיה: כמה זמן לוקחות התוצאות

צרו איתנו קשר

בדיקת שתן של כלמידיה: כמה זמן לוקחות התוצאות

מהי בדיקת שתן של כלמידיה?

בדיקת שתן של כלמידיה היא סוג של בדיקת סקר המשמשת לאיתור נוכחות החיידק כלמידיה טרכומטיס בדגימת שתן. כלמידיה היא זיהום נפוץ המועבר במגע מיני (STI) שעלול לגרום לבעיות בריאות חמורות אם לא מטפלים בו. כלמידיה מתפשטת לרוב באמצעות מגע מיני לא מוגן, כולל מין נרתיקי, אנאלי ומין אוראלי. זה יכול להתפשט גם מאם לתינוק במהלך הלידה. בדיקת השתן של כלמידיה משמשת לאבחון כלמידיה אצל גברים ונשים כאחד. זה נעשה בדרך כלל כחלק מבדיקה שגרתית לאיתור STIs.

כיצד מתבצעת הבדיקה?

בדיקת שתן כלמידיה היא הליך פשוט וללא כאבים. זה כרוך באיסוף דגימת שתן ושליחתה למעבדה לבדיקה. כדי לאסוף את הדגימה, תצטרך להטיל שתן לתוך מיכל סטרילי. יש לאסוף את הדגימה דבר ראשון בבוקר, שכן זה הזמן שבו ריכוז החיידקים הוא הגבוה ביותר.

מהן התוצאות?

התוצאות של בדיקת שתן כלמידיה זמינות בדרך כלל תוך מספר ימים. התוצאות יהיו חיוביות או שליליות. תוצאה חיובית פירושה שהחיידק Chlamydia trachomatis זוהה בדגימת השתן. זה מצביע על כך שיש לך זיהום פעיל ועליך לפנות לטיפול. תוצאה שלילית פירושה שהחיידק לא זוהה בדגימת השתן. זה לא אומר בהכרח שאין לך זיהום, שכן ייתכן שהבדיקה פספסה אותו.

מהן אפשרויות הטיפול?

אם בדיקת השתן של כלמידיה חיובית, חשוב לפנות מיד לטיפול. הטיפול בכלמידיה כולל בדרך כלל קורס של אנטיביוטיקה. חשוב לסיים את כל מהלך האנטיביוטיקה, גם אם אתה מתחיל להרגיש טוב יותר. זה יעזור להבטיח שהזיהום יתנקה לחלוטין. גם בן/בת הזוג המיניים שלך צריכים להיבדק ולטפל בכלמידיה, גם אם אין להם תסמינים כלשהם. זה יעזור למנוע את התפשטות הזיהום.

שאלות ותשובות

מה הדיוק של בדיקת שתן כלמידיה?

בדיקת השתן של כלמידיה מדויקת ביותר. יש לו רגישות של 95-100%, כלומר יזהה את הזיהום ב-95-100% מהמקרים.

האם בדיקת השתן של כלמידיה יכולה לזהות מחלות מין אחרות?

לא, בדיקת השתן של כלמידיה משמשת רק כדי לזהות נוכחות של כלמידיה טרכומטיס. יש לבדוק בנפרד מחלות מין אחרות, כגון זיבה.

האם בדיקת השתן של כלמידיה יכולה לזהות כלמידיה בגרון או בפי הטבעת?

לא, בדיקת השתן של כלמידיה משמשת רק כדי לזהות נוכחות של כלמידיה טרכומטיס בשתן. כדי לזהות כלמידיה בגרון או בפי הטבעת, יש לבצע בדיקת ספוגית.

סיכום

בדיקת שתן כלמידיה היא דרך פשוטה ויעילה לזיהוי נוכחות של כלמידיה טרכומטיס בשתן. התוצאות זמינות בדרך כלל תוך מספר ימים. אם הבדיקה חיובית, חשוב לפנות מיד לטיפול. למידע נוסף, מצא מידע נוסף בוויקיפדיה .

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

    דילוג לתוכן