דף הבית » מה קורה? » בדיקת דם להריון: כמה זמן לוקח להגיע לתוצאות?

בדיקת דם להריון: כמה זמן לוקח להגיע לתוצאות?

צרו איתנו קשר

בדיקת דם להריון: כמה זמן לוקח להגיע לתוצאות?

מהי בדיקת דם להריון?

בדיקת דם להריון היא בדיקת מעבדה המודדת את רמות ההורמונים מסוימים בדמה של האישה כדי לקבוע אם היא בהריון. שני ההורמונים שנבדקים הם גונדוטרופין כוריוני אנושי (hCG) ופרוגסטרון. hCG מיוצר על ידי השליה זמן קצר לאחר השתלת ביצית מופרית ברחם והוא ההורמון שמתגלה בבדיקות הריון ביתיות. פרוגסטרון מיוצר על ידי השחלות ומסייע בשמירה על ההריון.

סוגי בדיקות דם להריון

ישנם שני סוגים של בדיקות דם להריון: איכותית וכמותית. בדיקה איכותית פשוט מזהה נוכחות של hCG בדם ויכולה לתת תשובה כן או לא אם אישה בהריון או לא. בדיקה כמותית מודדת את הכמות המדויקת של hCG בדם וניתן להשתמש בה כדי לעקוב אחר התקדמות ההריון.

מתי משתמשים בבדיקת דם להריון?

בדיקת דם להריון משמשת בדרך כלל כאשר אישה עשתה בדיקת הריון ביתית והתוצאות אינן חד משמעיות או אם עברה הפלה טבעית או הריון חוץ רחמי. זה יכול לשמש גם כדי לאשר בדיקת הריון ביתית חיובית.

כמה זמן לוקח להגיע לתוצאות?

משך הזמן שלוקח לקבל תוצאות מבדיקת דם להריון תלוי בסוג הבדיקה שנעשית. בדיקות איכותיות בדרך כלל לוקחות כמה שעות כדי לקבל תוצאות, בעוד שבדיקות כמותיות יכולות להימשך עד כמה ימים.

מה משמעות התוצאות?

תוצאות בדיקת דם להריון יכולות להתפרש בכמה דרכים שונות. אם הבדיקה חיובית, זה אומר שהאישה בהריון. אם הבדיקה שלילית, זה אומר שהאישה לא בהריון. אם הבדיקה אינה חד משמעית, המשמעות היא שהתוצאות אינן סופיות וייתכן שיהיה צורך בבדיקות נוספות.

מהם היתרונות של בדיקת דם להריון?

בדיקת דם להריון היא דרך אמינה לאשר הריון ויכולה לספק תוצאות מדויקות יותר מבדיקת הריון ביתית. זה יכול לשמש גם כדי לעקוב אחר התקדמות ההריון ויכול לזהות כל בעיה פוטנציאלית בשלב מוקדם.

מהם הסיכונים של בדיקת דם להריון?

הסיכונים בבדיקת דם להריון הם מינימליים. הסיכון הנפוץ ביותר הוא סיכון קל לזיהום מהמחט המשמשת לשאיבת הדם.

סיכום

בדיקת דם להריון היא דרך אמינה לאשר הריון ויכולה לספק תוצאות מדויקות יותר מבדיקת הריון ביתית. זה יכול לשמש גם כדי לעקוב אחר התקדמות ההריון ויכול לזהות כל בעיה פוטנציאלית בשלב מוקדם. משך הזמן שלוקח לקבל תוצאות מבדיקת דם להריון תלוי בסוג הבדיקה שנעשית. בדיקות איכותיות בדרך כלל לוקחות כמה שעות כדי לקבל תוצאות, בעוד שבדיקות כמותיות יכולות להימשך עד כמה ימים. הסיכונים בבדיקת דם להריון הם מינימליים.

טייק אווי מפתח

  • בדיקת דם להריון היא בדיקת מעבדה המודדת את רמות ההורמונים מסוימים בדמה של האישה כדי לקבוע אם היא בהריון.
  • ישנם שני סוגים של בדיקות דם להריון: איכותית וכמותית.
  • בדיקת דם להריון משמשת בדרך כלל כאשר אישה עשתה בדיקת הריון ביתית והתוצאות אינן חד משמעיות או אם עברה הפלה טבעית או הריון חוץ רחמי.
  • משך הזמן שלוקח לקבל תוצאות מבדיקת דם להריון תלוי בסוג הבדיקה שנעשית.
  • תוצאות בדיקת דם להריון יכולות להתפרש בכמה דרכים שונות.
  • בדיקת דם להריון היא דרך אמינה לאשר הריון ויכולה לספק תוצאות מדויקות יותר מבדיקת הריון ביתית.
  • הסיכונים בבדיקת דם להריון הם מינימליים.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

    דילוג לתוכן