דף הבית » מתי » באיזו תדירות מגיעה מחזור?

באיזו תדירות מגיעה מחזור?

צרו איתנו קשר

באיזו תדירות מגיעה מחזור?

מהו מחזור חודשי?

מחזור חודשי הוא השינוי הטבעי הקבוע המתרחש במערכת הרבייה הנשית (במיוחד הרחם והשחלות) שמאפשר הריון. המחזור נדרש לייצור ביציות ולהכנת הגוף להריון אפשרי. המחזור החודשי נספר מהיום הראשון של מחזור אחד ועד היום הראשון של המחזור הבא.

כמה זמן הוא המחזור החודשי?

מחזור הווסת הממוצע הוא 28 ימים, אך הוא יכול לנוע בין 21 ל-35 ימים במבוגרים ובין 21 ל-45 ימים בבני נוער צעירים. אורך המחזור יכול להשתנות מחודש לחודש ולא נדיר שלנשים יש מחזור קצר או ארוך מהממוצע.

ממה מורכב המחזור החודשי?

המחזור החודשי מתחלק לשני שלבים: השלב הזקיק והשלב הלוטאלי. השלב הפוליקולרי (או השלב הקדם-ביוץ) הוא המחצית הראשונה של המחזור, והוא מתחיל ביום הראשון של המחזור שלך. בשלב זה, בלוטת יותרת המוח משחררת הורמון מגרה זקיקים (FSH), אשר ממריץ את צמיחת הזקיקים בשחלות. הזקיקים מייצרים את הורמון האסטרוגן, המעבה את רירית הרחם כהכנה להריון אפשרי.

מתי מתרחש הביוץ?

הביוץ מתרחש בדרך כלל בסביבות היום ה-14 של המחזור החודשי. במהלך הביוץ, הזקיק משחרר ביצית, אשר עוברת במורד החצוצרה. אם הביצית מופרית על ידי תא זרע, היא תושתל ברחם ויתרחש הריון. אם הביצית לא מופרית, היא תישפך יחד עם רירית הרחם במהלך המחזור הבא.

באיזו תדירות מגיעה מחזור?

לרוב הנשים יש מחזור כל 28 ימים, אך אין זה נדיר שהמחזור קצר או ארוך מזה. חלק מהנשים עשויות לקבל מחזור כל 21 יום, בעוד שלאחרות עשויות להיות מחזור כל 35 יום. אפשר גם לאישה לקבל שני מחזורים בחודש או לדלג על מחזור לגמרי.

מעקב אחר המחזור החודשי שלך

מעקב אחר המחזור החודשי שלך יכול לעזור לך להבין את הגוף שלך ולחזות מתי המחזור שלך יגיע. אתה יכול לעקוב אחר המחזור שלך על ידי שמירה על לוח שנה וסת או על ידי שימוש באפליקציית מעקב מחזור. בעת מעקב אחר המחזור שלך, עליך לציין את תאריך המחזור שלך, משך המחזור שלך וכל תסמין אחר שאתה חווה. כדאי לציין גם את תאריך הביוץ, שהוא בדרך כלל 14 ימים לפני המחזור הבא.

מתי לפנות לרופא

אם המחזור החודשי שלך קצר מ-21 ימים או יותר מ-35 ימים, או אם את חשה תסמינים חריגים אחרים, עליך לפנות לרופא. הרופא שלך יכול לעזור לך לקבוע את הגורם לתסמינים שלך ולספק טיפול במידת הצורך. לסיכום, המחזור החודשי הממוצע הוא 28 ימים, אך הוא יכול לנוע בין 21 ל-35 ימים. הביוץ מתרחש בדרך כלל בסביבות היום ה-14 למחזור. מעקב אחר המחזור החודשי שלך יכול לעזור לך להבין את הגוף שלך ולחזות מתי המחזור שלך יגיע. אם המחזור החודשי שלך קצר מ-21 ימים או יותר מ-35 ימים, או אם את חשה תסמינים חריגים אחרים, עליך לפנות לרופא.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

    דילוג לתוכן