חיפוש

דף הבית » מתי » באיזו תדירות כדאי לקבל חיסון נגד חצבת?

באיזו תדירות כדאי לקבל חיסון נגד חצבת?

צרו איתנו קשר

באיזו תדירות כדאי לקבל חיסון נגד חצבת?

מה זה חצבת?

חצבת היא נגיף מדבק מאוד שעלול לגרום לסיבוכים בריאותיים חמורים, כולל דלקת ריאות, דלקת מוח ואפילו מוות. הוא מתפשט באמצעות מגע עם הפרשות דרכי הנשימה של אדם נגוע, כגון שיעול והתעטשות. חצבת היא אחת המחלות המדבקות ביותר ועלולה להתפשט במהירות באוכלוסייה.

למי כדאי לקבל חיסון נגד חצבת?

החיסון נגד חצבת מומלץ לכל הילדים מגיל 12 חודשים ומעלה, וכן למבוגרים שלא חוסנו או שאינם בטוחים בסטטוס החיסון שלהם. המרכז לבקרת מחלות ומניעתן (CDC) ממליץ לכל הילדים לקבל שתי מנות של חיסון חצבת, חזרת ואדמת (MMR), כאשר המנה הראשונה ניתנת בגיל 12 עד 15 חודשים והמנה השנייה ניתנת בגיל 4 עד גיל 6.

באיזו תדירות כדאי לקבל חיסון נגד חצבת?

ה-CDC ממליץ למבוגרים שלא חוסנו או שאינם בטוחים בסטטוס החיסון שלהם לקבל לפחות מנה אחת של חיסון MMR. מבוגרים שנולדו לפני 1957 נחשבים בדרך כלל לחסינים מפני חצבת, אך אלו שנולדו לאחר 1957 צריכים לקבל לפחות מנה אחת של חיסון ה-MMR.

נשים בהריון

נשים בהריון צריכות לקבל את חיסון ה-MMR אם הן לא חוסנו או אינן בטוחות בסטטוס החיסון שלהן. החיסון בטוח לנשים בהריון ויכול לסייע בהגנה על התינוק מפני חצבת.

מטיילים

מטיילים צריכים לקבל את חיסון ה-MMR אם הם הולכים לאזור שבו חצבת שכיחה. ה-CDC ממליץ לנוסעים לקבל שתי מנות של חיסון MMR, כאשר המנה הראשונה ניתנת לפחות 28 ימים לפני הנסיעה והמנה השנייה ניתנת לפחות 28 ימים לאחר המנה הראשונה.

עד כמה יעיל החיסון נגד חצבת?

החיסון נגד חצבת יעיל מאוד במניעת חצבת. ה-CDC מעריך כי מנה אחת של חיסון MMR יעילה ב-93% במניעת חצבת, ושתי מנות יעילות ב-97%.

סיכום

החיסון נגד חצבת יעיל ביותר במניעת חצבת וסיבוכיה הבריאותיים החמורים. מומלץ לכל הילדים מגיל 12 חודשים ומעלה, כמו גם למבוגרים שלא חוסנו או שאינם בטוחים בסטטוס החיסון שלהם. גם נשים בהריון ומטיילים צריכים לקבל את חיסון ה-MMR. למידע נוסף, מצא מידע נוסף בוויקיפדיה או צפה בסרטונים על החיסון נגד חצבת ביוטיוב .

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

    דילוג לתוכן