דף הבית » הכי פופולרי » איך לדעת אם ביצה טרייה

איך לדעת אם ביצה טרייה

2023-05-27 07:50:00+02:00

צרו איתנו קשר

מהי ביצה טרייה?

ביצה נחשבת טרייה אם היא עדיין במצבה המקורי, הבלתי שבור, ולא נחשפה למזהמים חיצוניים כלשהם. ביצים טריות בטוחות לאכילה ובעלות חיי מדף ארוכים יותר מביצים שנחשפו לפגעי מזג האוויר. לביצים טריות יש גם סבירות גבוהה יותר להיות בעלות ערך תזונתי גבוה יותר מביצים שישבו זמן מה.

איך לדעת אם ביצה טרייה

ישנן מספר שיטות לקבוע אם ביצה טרייה. להלן כמה מהדרכים הנפוצות ביותר לבדוק טריות:

1. מבחן ציפה

בדיקת הציפה היא דרך פשוטה לבדוק אם ביצה טרייה. ממלאים קערה במים קרים ומניחים את הביצה במים. אם הביצה שוקעת לתחתית ונשכבת שטוחה, היא טרייה. אם הביצה עומדת על הקצה בתחתית הקערה, היא לא טרייה.

2. בדיקת ריח

בדיקת הריח היא דרך נוספת לבדוק טריות. אם לביצה יש ריח חזק ולא נעים, היא לא טרייה. אם יש לו ריח עדין ונעים, סביר להניח שהוא טרי.

3. מבחן מעטפת

בדיקת הקליפה היא דרך טובה לבדוק טריות. אם קליפת הביצה יבשה ושבירה, היא לא טרייה. אם הקליפה חלקה ולחה מעט, סביר להניח שהיא טרייה.

4. מבחן תאריך

בדיקת התאריכים היא הדרך האמינה ביותר לבדוק טריות. אם הביצה נמצאת בתאריך התפוגה המודפס על הקרטון, סביר להניח שהיא טרייה. אם הביצה עברה את תאריך התפוגה, היא לא טרייה.

החשיבות של בדיקת טריות

חשוב לבדוק טריות בעת רכישת ביצים. ביצים טריות בטוחות לאכילה ובעלות חיי מדף ארוכים יותר מביצים שנחשפו לפגעי מזג האוויר. לביצים טריות יש גם סבירות גבוהה יותר להיות בעלות ערך תזונתי גבוה יותר מביצים שישבו זמן מה.

שולחן טריות

מִבְחָן תוֹצָאָה
מבחן ציפה אם הביצה שוקעת לתחתית ונשכבת שטוחה, היא טרייה.
בדיקת ריח אם לביצה יש ריח עדין ונעים, סביר להניח שהיא טרייה.
מבחן מעטפת אם הקליפה חלקה ולחה מעט, סביר להניח שהיא טרייה.
מבחן תאריך אם הביצה נמצאת בתאריך התפוגה המודפס על הקרטון, סביר להניח שהיא טרייה.

בדיקת טריות היא שלב חשוב ברכישת ביצים. חשוב להשתמש בשיטות שנדונו לעיל כדי להבטיח שהביצים שאתה רוכש בטוחות לאכילה ובעלות חיי מדף ארוכים יותר. לביצים טריות יש גם סבירות גבוהה יותר להיות בעלות ערך תזונתי גבוה יותר מביצים שישבו זמן מה. כשמדובר בביצים, טריות היא המפתח. לדעת איך לדעת אם ביצה טרייה יכול לעזור לך לוודא שאתה מפיק את המרב מהרכישה שלך. בעזרת השיטות שנדונו לעיל, תוכלו לקבוע בקלות אם ביצה טרייה ובטוחה לאכילה.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

    דילוג לתוכן