דף הבית » איך אפשר » איך אתה יודע אם הנקודה היא מינימום או מקסימום?

איך אתה יודע אם הנקודה היא מינימום או מקסימום?

2023-06-10 18:26:00+02:00

צרו איתנו קשר

מהי נקודת מינימום או מקסימום?

נקודת מינימום או מקסימום היא נקודה בגרף או במשוואה שבה הישר או העקומה משנים כיוון. זוהי גם נקודה שבה הקו או העקומה נמצאים בערך הגבוה או הנמוך ביותר. לדוגמה, אם יש לך קו בגרף, תהיה לו נקודת מינימום כשהקו יורד למטה, ונקודת מקסימום כשהקו מגיע לשיא.

כיצד לזהות נקודת מינימום או מקסימום

זיהוי נקודת מינימום או מקסימום יכול להיעשות על ידי הסתכלות על שיפוע הקו או העקומה. כאשר השיפוע עולה, זו נקודת מקסימום וכשהוא יורד, זו נקודת מינימום. הדרך הקלה ביותר לדעת היא על ידי התבוננות בסימן המדרון. אם הסימן חיובי, זו נקודת מקסימום ואם היא שלילית, זו נקודת מינימום. ניתן גם לזהות נקודת מינימום או מקסימום על ידי הסתכלות על הנגזרת של המשוואה. הנגזרת היא קצב השינוי של המשוואה והיא תגיד לך אם הקו או העקומה גדלים או יורדים. אם הנגזרת חיובית, אז המשוואה גדלה וזו נקודת מקסימום. אם הוא שלילי, אז המשוואה הולכת ופוחתת וזו נקודת מינימום.

דוגמאות לנקודות מינימום ומקסימום

בואו נסתכל על דוגמה כדי להבין טוב יותר כיצד לזהות נקודת מינימום או מקסימום. שקול את המשוואה y = x2. ב-x = 0, המשוואה נמצאת בנקודת המינימום שלה מכיוון שהשיפוע של המשוואה הוא שלילי. ב-x = 1, המשוואה נמצאת בנקודה המקסימלית שלה מכיוון שהשיפוע של המשוואה חיובי.

תשובות ושאלות

שאלה 1: מהי נקודת מינימום או מקסימום?

נקודת מינימום או מקסימום היא נקודה בגרף או במשוואה שבה הישר או העקומה משנים כיוון. זוהי גם נקודה שבה הקו או העקומה נמצאים בערך הגבוה או הנמוך ביותר.

ש 2: איך מזהים נקודת מינימום או מקסימום?

אתה יכול לזהות נקודת מינימום או מקסימום על ידי התבוננות בשיפוע של הקו או העקומה. כאשר השיפוע עולה, זו נקודת מקסימום וכשהוא יורד, זו נקודת מינימום. אתה יכול גם לזהות נקודת מינימום או מקסימום על ידי הסתכלות על הנגזרת של המשוואה. הנגזרת היא קצב השינוי של המשוואה והיא תגיד לך אם הקו או העקומה גדלים או יורדים.

ש 3: האם תוכל לתת דוגמה לנקודת מינימום ומקסימום?

כן, שקול את המשוואה y = x2. ב-x = 0, המשוואה נמצאת בנקודת המינימום שלה מכיוון שהשיפוע של המשוואה הוא שלילי. ב-x = 1, המשוואה נמצאת בנקודה המקסימלית שלה מכיוון שהשיפוע של המשוואה חיובי.

סיכום

זיהוי נקודת מינימום או מקסימום יכול להיעשות על ידי הסתכלות על שיפוע הקו או העקומה. כאשר השיפוע עולה, זו נקודת מקסימום וכשהוא יורד, זו נקודת מינימום. אתה יכול גם לזהות נקודת מינימום או מקסימום על ידי הסתכלות על הנגזרת של המשוואה. שקול את המשוואה y = x2. ב-x = 0, המשוואה נמצאת בנקודת המינימום שלה מכיוון שהשיפוע של המשוואה הוא שלילי. ב-x = 1, המשוואה נמצאת בנקודה המקסימלית שלה מכיוון שהשיפוע של המשוואה חיובי.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

    דילוג לתוכן