דף הבית » זמן זה משאב חשוב » אחרי כמה זמן השבועה גולני

אחרי כמה זמן השבועה גולני

צרו איתנו קשר

אחרי כמה זמן השבועה גולני

מהי שבועת גולני?

שבועת גולני היא התחייבות לנאמנות לצבא ההגנה לישראל (צה"ל) הננקטת על ידי כל חברי חטיבת גולני. השבועה היא הבטחה חגיגית לשרת את צה"ל ומדינת ישראל באומץ ובמסירות. זהו סמל למחויבותה של חטיבת גולני להגנת האומה. שבועת גולני הונהגה לראשונה בשנת 1948, עם הקמת החטיבה. השבועה נכתבה על ידי המפקד הראשון של החטיבה, יצחק שדה. הנוסח המקורי של השבועה היה: "אני נשבע לשרת בחטיבת גולני של צבא ההגנה לישראל באומץ ובמסירות, להגן על מדינת ישראל ואזרחיה ולשמור על ערכי העם היהודי".

תולדות שבועת גולני

חטיבת גולני הוקמה בשנת 1948, זמן קצר לאחר קום מדינת ישראל. החטיבה הורכבה ממתנדבים מכל רחבי הארץ, והייתה מהיחידות הראשונות של צה"ל. החטיבה נקראה על שם משפחת גולני, שהייתה מראשוני המתיישבים באזור. את שבועת גולני כתב יצחק שדה, המפקד הראשון של החטיבה. השבועה נועדה להיות סמל למחויבותה של החטיבה להגנת האומה. היא גם נועדה להוות תזכורת לערכי העם היהודי ולחשיבות ההגנה על מדינת ישראל. מאז הקמתה נשבעה שבועת גולני על ידי כל חברי החטיבה. זוהי הבטחה חגיגית לשרת את צה"ל ומדינת ישראל באומץ ובמסירות. השבועה היא סמל למחויבותה של החטיבה להגנת האומה.

משמעותה של שבועת גולני

שבועת גולני היא סמל למחויבות החטיבה להגנת האומה. זוהי תזכורת לערכי העם היהודי, ולחשיבות ההגנה על מדינת ישראל. השבועה היא הבטחה חגיגית לשרת את צה"ל ומדינת ישראל באומץ ובמסירות. שבועת גולני היא גם תזכורת לקורבנות שהקריבו חברי החטיבה. החטיבה ראתה קרבות רבים, ואיבדה רבים מחבריה במילוי תפקידה. השבועה היא תזכורת לאומץ ולמסירות של חברי החטיבה, ולמחויבותם להגנת האומה.

סיכום

שבועת גולני היא הבטחה חגיגית לשרת את צה"ל ומדינת ישראל באומץ ובמסירות. זהו סמל למחויבותה של החטיבה להגנת האומה. השבועה היא תזכורת לערכי העם היהודי ולחשיבות ההגנה על מדינת ישראל. שבועת גולני היא תזכורת לקורבנות שהקריבו חברי החטיבה, ולמחויבותם להגנת אוּמָה. זהו סמל לאומץ ולמסירות של חברי החטיבה, ולמחויבותם להגנת האומה.

שאלות ותשובות

מי כתב את שבועת גולני?

את שבועת גולני כתב יצחק שדה, המפקד הראשון של החטיבה.

מהי משמעותה של שבועת גולני?

שבועת גולני היא סמל למחויבות החטיבה להגנת האומה. זוהי תזכורת לערכי העם היהודי, ולחשיבות ההגנה על מדינת ישראל. השבועה היא הבטחה חגיגית לשרת את צה"ל ומדינת ישראל באומץ ובמסירות.

היכן ניתן למצוא מידע נוסף על שבועת גולני?

מידע נוסף על שבועת גולני תוכל למצוא בויקיפדיה .

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

    דילוג לתוכן