.
למה אסור להכניס תפוחי אדמה למקרר?
תפוחי אדמה הם מרכיב יסוד בדיאטות רבות ברחבי העולם, והם מרכיב רב תכליתי שניתן להשתמש בו במגוון מנות. אמנם תפוחי אדמה הם תוספת נהדרת לכל ארוחה, אבל חשוב לדעת איך לאחסן אותם נכון. אחת השאלות הנפוצות לגבי תפוחי אדמה היא מדוע אסור להכניס אותם למקרר. התשובה לשאלה זו פשוטה: תפוחי אדמה רצוי לאחסן בטמפרטורת החדר. כאשר תפוחי אדמה מאוחסנים במקרר, הטמפרטורה הקרה עלולה לגרום להפיכת העמילן שבתפוחי האדמה לסוכר, וכתוצאה מכך טעם מתוק יותר ומרקם רך יותר. זה יכול להפוך את תפוחי האדמה לפחות נחשקים לבישול וגם יכול לגרום להם להתקלקל מהר יותר. בנוסף לשינוי בטעם ובמרקם, אחסון תפוחי אדמה במקרר יכול לגרום להם גם לפתח טעם מר. זאת בשל העובדה שהטמפרטורה הקרה עלולה לגרום לתפוחי האדמה לשחרר תרכובת בשם סולנין, שהיא רעילה בכמויות גדולות. זה יכול להפוך את תפוחי האדמה לבלתי אכילים ועלול לגרום לבעיות עיכול גם אם הם צורכים. כמו כן, חשוב לציין שאין לאחסן תפוחי אדמה באור שמש ישיר. זה יכול לגרום לתפוחי האדמה להפוך לירוקים, וזה סימן להצטברות סולנין. זה גם יכול להפוך את תפוחי האדמה לבלתי אכילים ועלול לגרום לבעיות עיכול אם הם צורכים.
אחסון תפוחי אדמה בצורה נכונה
הדרך הטובה ביותר לאחסן תפוחי אדמה היא במקום קריר, חשוך ויבש. זה יעזור למנוע מתפוחי האדמה להתקלקל וגם יעזור לשמר את הטעם והמרקם שלהם. חשוב גם לאחסן תפוחי אדמה בשקית נייר או בכלי עם חורים כדי לאפשר זרימת אוויר. זה יעזור לשמור על תפוחי האדמה מלהיות לחים מדי, מה שעלול לגרום להם להתקלקל מהר יותר.
השוואה מהירה
| אחסון תפוחי אדמה | מְקָרֵר | טמפרטורת חדר |
|---|---|---|
| טעם/מרקם | מתוק/רך יותר | טעם/מרקם מקורי |
| טעם מר | אפשרי | לא |
| צבע ירוק | אפשרי | לא |
| מקום איחסון | לא | מקום קריר, חשוך, יבש |
סיכום
לסיכום, חשוב לזכור שאסור לאחסן תפוחי אדמה במקרר. הטמפרטורה הקרה עלולה לגרום להפיכת העמילן בתפוחי האדמה לסוכר, וכתוצאה מכך טעם מתוק יותר ומרקם רך יותר. זה גם יכול לגרום לתפוחי האדמה לפתח טעם מר עקב שחרור סולנין. הדרך הטובה ביותר לאחסן תפוחי אדמה היא במקום קריר, חשוך ויבש. למידע נוסף על אחסון תפוחי אדמה כראוי, עיין בסרטון זה של המועצה הלאומית לתפוחי אדמה.