דף הבית » מה היה » כמה זמן נמשך מבחן יעל?

כמה זמן נמשך מבחן יעל?

צרו איתנו קשר

כמה זמן נמשך מבחן יעל?

מהו מבחן יעל?

מבחן יעל הוא כלי הערכה קוגניטיבי המשמש למדידת היכולות הקוגניטיביות של ילדים בישראל. זהו מבחן סטנדרטי המשמש להערכת התפקוד האינטלקטואלי של ילדים בין הגילאים 6 עד 18. המבחן נועד למדוד את היכולות המילוליות, הלא מילוליות והכמותיות של הילד. הוא משמש להערכת הפוטנציאל הלימודי של הילד ולזיהוי כל לקויות למידה שעלולות להיות נוכחות.

כמה זמן לוקח מבחן יעל?

מבחן יעל נמשך בדרך כלל בין שעה לשעתיים. אורך הבדיקה המדויק תלוי בגיל הילד ובסוג ההערכה הנערכת. לדוגמה, ילד צעיר יותר עשוי לקחת פחות זמן כדי להשלים את הבדיקה, בעוד שלילד גדול יותר עשוי לקחת יותר זמן. המבחן מתבצע במסגרת של אחד על אחד עם בוחן מיומן.

מה מודד מבחן יעל?

מבחן יעל מודד את היכולות המילוליות, הלא מילוליות והכמותיות של הילד. הוא נועד להעריך את הפוטנציאל הלימודי של הילד ולזהות כל לקויות למידה שעלולות להיות נוכחות. המבחן מורכב מסדרה של שאלות ומשימות המודדות את יכולתו של הילד להבין ולהשתמש בשפה, לפתור בעיות ולחשוב בהיגיון.

יכולות מילוליות

מבחן יעל מודד את היכולות המילוליות של הילד על ידי הערכת יכולתו להבין ולהשתמש בשפה. זה כולל את יכולתם להבין ולהשתמש במילים, להבין ולהשתמש בדקדוק, ולהבין ולהשתמש במושגים מופשטים.

יכולות לא מילוליות

מבחן יעל מודד גם את היכולות הלא מילוליות של הילד. זה כולל את יכולתם להבין ולהשתמש במידע חזותי, להבין ולהשתמש ביחסים מרחביים, ולהבין ולהשתמש במושגים מתמטיים.

יכולות כמותיות

מבחן יעל מודד את היכולות הכמותיות של הילד על ידי הערכת יכולתו להבין ולהשתמש במספרים. זה כולל את יכולתם להבין ולהשתמש בחשבון בסיסי, להבין ולהשתמש בשברים ולהבין ולהשתמש במושגים אלגבריים.

מה מטרת מבחן יעל?

מבחן יעל משמש להערכת היכולות הקוגניטיביות והפוטנציאל הלימודי של הילד. הוא משמש לזיהוי כל לקות למידה שעלולה להיות נוכחת ולספק מידע על נקודות החוזק והחולשה של הילד. המבחן משמש גם כדי לסייע בקביעת זכאותו של ילד לשירותי חינוך מיוחד.

סיכום

מבחן יעל הוא כלי הערכה קוגניטיבי המשמש למדידת היכולות הקוגניטיביות של ילדים בישראל. זהו מבחן סטנדרטי המשמש להערכת התפקוד האינטלקטואלי של ילדים בין הגילאים 6 עד 18. הבדיקה אורכת בדרך כלל בין שעה לשעתיים לביצוע ומודד את היכולות המילוליות, הלא מילוליות והכמותיות של הילד. הוא משמש להערכת הפוטנציאל הלימודי של הילד ולזיהוי כל לקויות למידה שעלולות להיות נוכחות.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

    דילוג לתוכן